tisdag 31 juli 2012

små saker

fick väldigt fina meddellanden igår gällande mitt inlägg om kroppsfrustrationen - tack alla för det! idag har varit en bra dag både själsligt och kroppsligt - började med lång sovmorgon och en bra lchf frukost, mellanmål, lång powerwalk och bra lunch, har städat hela huset och fixat all tvätt - sådant får mig att må bra - tog dessutom med mig två av barnen ut i skogen för att plocka lite svamp så nu skall snart middagen avnjutas med entrecote, sallad och kantarellsås a la Linda mums! imorgon drar hockeyn igång för mellansonen och då har jag lovat mig själv att gå till och från ishallen bägge passen han har ispass - för nu skall jag allt driva ut denna mentala latmask som bosatt sig i min kropp och på torsdag är det come back på min Indoor Walkingklass och det ska bli både skönt och roligt! jag har ju pga min skadade axel inte kunnat vara så aktiv med träningen som jag önskat men mina promenader och min rehabträning har jag ändå skött bra!

ibland är det helt enkelt de små sakerna som gör det :-) som att gå en lugn kvällspromenad hand i hand med maken - eller vår lilla kvällstur i skogen jag och barnen - eller när ALL tvätt är tvättad, struken och inplockad på sin plats - sådana saker gör mig lycklig och det är det jag fokat på idag!

ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar